.
اطلاعات کاربری
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

از اصول تناسب رنگ بین لباس ها چه میدانید؟

از اصول تناسب رنگ بین لباس ها چه میدانید؟ در بین لباس ها یک سری اصول تناسب رنگ است که باید رعایت شود.اگر رنگ پوستتان روشن و یا سفید است و اگر رنگ چشمانتان آبی، سبز و یا فندقی است و اگر رنگ موهایتان قهوه‌ای، قرمز(شرابی) و یا فندقی است

باید رنگ‌های زیر را انتخاب کنید: آبی، سبز (به خصوص اگر رنگ مو‌هایتان حنایی و یا قرمز باشد)،

قرمز و رنگ‌هایی که مایل به بنفش باشند. قرمز سیر و تیره، خاکستری، مشکی اما در انتخاب این رنگ دقت داشته باشید.

اگر صورت و چهره شما لاغر است با توجه به رنگ پوست و مویی که در بالا گفته شد باید از این رنگ‌ها اجتناب کنید: زرد، رنگ‌هایی که نارنجی و یا مایل به این رنگ هستند، ترکیبات رنگ بژ، سفید، از لحاظ آرایش: رنگ نقره‌ای آبی را انتخاب کنید و

اگر به مهمانی می‌خواهید بروید و قصد دارید جواهرات خود را نیز استفاده کنید، بهتر است رنگ‌های طلایی و نقره‌ای را استفاده کنید. اگر پوستتان روشن است ولی موهایتان دارای رنگی تیره است، و

اگر رنگ چشمانتان مشکی و یا قهوه‌ای است و رنگی تیره دارد از اصول تناسب رنگ بین لباس ها چه میدانید؟ مانند رنگ موهایتان، بهتر است از رنگ‌های زیر استفاده کنید: رنگ‌های آبی، قرمز تند، رنگ سبز و ترکیبات آن و مشکی و از رنگ‌های گفته شده در زیر اجتناب کنید: از رنگ‌هایی ملایم، قهوه‌ای و سفید و برای آرایش کردن خود، رنگ‌های گرم را انتخاب کنید و از رنگ‌های مانند قهوه‌ای، طلایی و نارنجی استفاده کنید.

اگر پوست صورتتان دارای رنگی تیره، گرفته و خفه است و رنگ چشمانتان آبی و یا سبز روشن است، و رنگ موهایتان روشن، بلوند و یا مش روشن است، می‌توانید طبق دستورات رنگی که در زیر داده شده است عمل کنید: از این رنگ‌ها استفاده کنید: رنگ‌های و ترکیبات بژ و به‌خصوص، سبز، ترکیبات قهوه‌ای، نارنجی و قرمز؛

و چه رنگ‌های را نباید بپوشید؟ از رنگ‌های مشکی البته به‌جز لباس‌هایی که فقط چند لکه و یا رنگ مشکی به کار برده شده در آن‌ها بسیار کم است موردی ندارد، رنگ‌های شرابی، آبی لجنی و سفید و برای آرایش کردن بهتر است از رنگ‌های قهو‌ه‌ای که رگه‌هایی از طلایی را دارند و همچنین از رنگ‌های بژ استفاده کنید.

از اصول تناسب رنگ بین لباس ها چه میدانید؟ اگر رنگ پوستتان تیره است و رنگ چشم‌هایتان قهوه‌ای تیره و یا مشکی است و رنگ موهایتان نیز تیره، خرمایی و مشکی است، توصیه ما به شما رنگ‌های زیر است: آبی، به خصوص آبی نفتی، سبز، ترکیبات قرمز، مشکی

البته در مورد پوشیدن رنگ مشکی باید دقت کنید در صورتی که چهره‌ای لاغر داشته باشید، ترکیبات خاکستری و نارنجی و باید از رنگ‌های و ترکیبات زرد و بژ، دوری کنید؛ و برای آرایش کردن بهتر است از رنگ‌های روشن ولی مات استفاده شود مانند طلایی، سفید و آبی.

اصول تناسب رنگ بین لباس‌ها هرگز بیش از سه رنگ را با هم نپوشید. سفید و سیاه جزو رنگ‌های خنثی هستند و شما می‌توانید آنها را با هر رنگی هماهنگ کنید.

خاکستری روشن و طوسی نیز از جمله رنگ‌هایی است که به تمامی رنگ‌ها می‌آید. حتی‌الامکان از رنگ‌های تیره در زیر و رنگ‌های روشن‌تر در روی لباس‌تان استفاده کنید. رنگ تیره شما را لاغرتر نشان می‌دهد. از رنگ‌های شاد و روشن برای شال و روسری استفاده کنید تا صورت‌تان بشاش‌تر به نظر برسد.



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , موفقیت , خلاقیت , هنر , ,
:: برچسب‌ها: اصول , انتخاب , رنگ , در , لباس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 2357
|
امتیاز مطلب : 386
|
تعداد امتیازدهندگان : 107
|
مجموع امتیاز : 107
ن : جهان مدرن
ت : شنبه 6 آبان 1396
.

مطالب علمی جالب دانستنی

– در هر 5 ثانیه یک کامپیوتر در سطح جهان به ویروس آلوده میگردد.

– ظروف پلاستیکی 50 هزار سال طول میکشد تا در طبیعت شروع به تجزیه شدن کنند.

– اغلب مارها دارای 6 ردیف دندان میباشند.

– 90% سم مارها از پروتئین تشکیل یافته است.

– 10 درصد وزن بدن انسان (بدون آب) را باکتریها تشکیل میدهند.

– 11 درصد جمعیت جهان را چپ دستان تشکیل میدهند.

– از هر 10 نفر، یک نفر در سراسر جهان در جزیره زندگی میکند.

– 98 درصد وزن آب از اکسیژن تشکیل یافته است.

– یک اسب در طول یک سال 7 برابر وزن بدن خود غذا مصرف میکند.

– سوسکها سریعترین جانوران 6 پا میباشند. با سرعت یک متر در ثانیه.

– خرگوشها و طوطی ها بدون نیاز به چرخاندن سر خود قادرند پشت سر خود را ببینند.

– کرگدنها قادرند سریعتر از انسانها بدوند.

– هیچ پنگوئنی در قطب شمال وجود ندارد.

– مادر و همسر گراهام بل مخترع تلفن هر دو ناشنوا بوده اند.

– کانادا یک واژه هندی به معنی «روستای بزرگ» میباشد.

– رشد دندانهای سگ آبی هیچگاه متوقف نمیگردد.

– قلب والها تنها 9 بار در دقیقه میتپد.

– چیتا قادر است در حداکثر سرعت خود گامهایی به طول 8 متر بر دارد.

– شمپانزه ها قادرند مقابل آینه چهره خود را تشخیص دهند اما میمونها نمیتوانند.

– عمر سنجاقکها تنها 24 ساعت میباشد.

– مدت زمان گردش سیاره عطارد بدور خود دو برابر مدت زمان گردش آن بدور خورشید میباشد.

– روشنایی قرص کامل ماه 9 برابر هلال ماه میباشد.

– یک خرس بالغ قادر است با سرعت یک اسب بدود.

– قلب یک جوجه تیغی در حالت عادی 190 بار در دقیقه میزند که در دوران خواب زمستانی به 20 بار در دقیقه کاهش می یابد.

– اسبها قادرند در حالت ایستاده بخوابند.

– کانگروها قادرند 3 متر به سمت بالا و 8 متر به سمت جلو بپرند.

– قلب میگو در سر آن واقع است.

– گونه ای از خرگوش قادر است 12 ساعت پس از تولد جفت گیری کند.

– یک کوه آتشفشان قادر است ذرات ریز و گردوغبار را تا ارتفاع 50 کیلوکتری به فضای اطراف پرتاب کند.

– دارکوب ها قادرند 20 بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.

– سالانه 500 فیلم در امریکا و 800 فیلم در هند ساخته میگردد.

– آدولف هیتلر گیاهخوار بوده است.

– تمامی پستانداران به استثنای انسان و میمون کور رنگ میباشند.

– عمر تمساح بیش از 100 سال میباشد.

– تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس میباشند.

– موریانه ها قادرند تا 2 روز زیر آب زنده بمانند.

– مزه سیب، پیاز و سیب زمینی یکسان میباشد.و تنها بواسطه بوی آنهاست که طعم های متفاوتی می یابند.

– فیلها قادرند روزانه 60 گالن آب و 250 کیلو گرم یونجه مصرف کنند.

– جغدها قادر به حرکت دادن چشمان خود در کاسه چشم نمیباشند.

– 80 درصد امواج مایکرو ویو تلفنهای همراه بوسیله سر جذب میگردد.

– قد فضانوردان هنگامی که در فضا هستند 5 تا 7 سانتی متر بلنتر میگردد.

– بلژیک تنها کشوری است که فیلمهای غیر اخلاقی را سانسور نمیکند.

– جلیغه ضد گلوله، برف پاک کن شیشه خودرو و پرینتر لیزری همگی اختراعات زنان میباشند.

– موز پر مصرف ترین میوه کشور امریکا میباشد.

– درتمام انسانهای کره زمین 99.9 % شباهت ژنتیکی وجود دارد.

– 98.5 % از ژنهای انسان و شامپانزه یکسان میباشند.

– قلب انسان بطور متوسط 100 هزار بار در روز و 40 میلیون بار در سال می تپد.

– لئوناردو داوینچی مخترع قیچی میباشد.

– سطح شهر مکزیک سالانه 25 سانتی متر نشست میکند.

– 50 %جمعیت جهان هیچگاه در طول حیات خود از تلفن استفاده نکرده اند.

– هرگاه جمعیت کره زمین به 100 نفر کاهش یابد، 50 % پول جهان در دست 6 نفر قرار خواهد گرفت.

– موشهای صحرایی سالانه 1/3 منابع و ذخایر غذایی جهان را نابود میسازند.

– 2/3 اعدامهای جهان در کشور چین بوقوع می پیوندد.

– سرود اصلی کشور یونان متشکل از 158 بیت میباشد.

– تمساح ها قادرند آرواره های خود را با نیروی 1300 کیلو گرم ببندند.

– یک گاو بطور متوسط سالانه 2 هزار و 300 گالن شیر تولید میکند.

– خورشید از لحاظ وزن از 70% هیدروژن،28% هلیوم،1.5% کربن+نیتروژن+اکسیژن و 0.5% عناصر دیگر تشکیل شده است.

– سگهای شهری بطور متوسط 3 سال بیشتر از سگهای روستایی عمر میکنند.

– در امریکا سالانه 15 نفر بر اثر گاز گرفتگی توسط سگها جان خود را از دست میدهند.

– 70% فقرای جهان را زنان تشکیل میدهند.

– در هر 2 هفته یک زبان در جهان منقرض میگردد.

– ون گوگ در طول حیات خود تنها یکی از نقاشیهای خود را بفروش رساند.

– گربه های خانگی 70% وقت خود را در خواب سپری میکنند.

– پلنگها قادرند تا ارتفاع 5 متری به بالا بپرند.

– 2/3 آدم رباییهای جهان در کلمبیا به وقوع می پیوندد.

– سم مارهای قهوه ای استرالیا تا حدی مهلک میباشد که 0.002 گرم از سم این مارها میتواند یک انسان را بکشد.

– اختراع پیچ گوشتی پیش از پیچ صورت گرفت.

– خودروسازی بزرگترین صنعت در جهان میباشد.

– نور خورشید 8.5 دقیقه طول میکشد تا به زمین برسد.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , رایانه , ریاضی , زیست شناسی , زمین شناسی , فیزیک , اخبار , اختراعات و ایده ها , جهان شناسی , نجوم , مشاهیر , روانشناسی , ماشین , تکنولوژی , متافیزیک , سلامتی , عجایب جهان , روح متعالی , تاریخی , موفقیت , خلاقیت , ورزشی , دینی , علوم ماورائ طبیعه , ,
:: بازدید از این مطلب : 1520
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : جهان مدرن
ت : شنبه 1 مهر 1396
.

هنر گچبری قبل از اسلام


یکی از هنرهای زیبای ایرانی که سالیان متمادی به عنوان هنر تزئینی در ابنیه مورد استفاده قرار گرفته هنر گچبری است.

 

هنر گچبری قبل از اسلام

 

به درستی نمی توان تعیین کرد که استفاده از گچ برای تزئین  دیوارهای گلی و خشتی ، کی و توسط چه کسانی ابداع شد، اما نخستین بار استفاده از گچ به وفور را در آثار به جای مانده از تمدن اشکانی می توان مشاهده کرد، به طوری که اشکانیان را رواج دهندگان هنر گچکاری می دانند.

با توجه به بررسی های تاریخی که تا کنون در تمدن های ماقبل اسلام انجام شده، عیلامیان را نخستین تمدنی می دانند که از گچ به عنوان مصالحی لاینفک در معماری بنا استفاده کردند اما این استفاده، تنها به سفیدکاری دیوارها محدود می شد.

به عبارتی دیگر، سفیدکاری با گچ که در دوره ی اشکانیان تکامل یافت ، نخست پوشش دیوارهای خشتی بود، به منظور آن که این دیوارها را از آسیب رطوبت محفوظ بدارد. اما در همان حال خاصیت تزئینی هم داشت، زیرا از زشتی دیوارهای گلی می کاست و خاصه در زینت دیوارهای آجری و سنگیِ معمولِ دوره ساسانی ، بسیار موثر و مفید بود.

علاوه بر عنصر تزئینی و ضد رطوبتی گچ مواردی دیگری نیز در رواج این ماده به عنوان مصالح معماری موثر بود:

گچ کاری ارزان و کار با آن بسیار آسان بود و نتیجه قطعی آن زود به دست می آمد. همچنین با گچ ممکن بود طرح های ظریف و سایه روشن های دقیق به وجود آورد و این شیوه های تزئینی بسیار مورد علاقه ایرانیان بود.

ذوق ایرانی، در پرورده کردن این مواد به عنوان عنصری که می توانست دستمایه یک هنر گردد بسیار موثر افتاد. ایرانیان سبک و فنون گچبری را به چنان ظرافت و تنوعی رساندند که هیچ ملت دیگری در استعمال این ماده با ایشان برابری نمی کند. تنها ایرانیان بودند که گچبری را به پایه ی یکی از هنرهای زیبا رساندند و گچبری مشبک را به شکل ساده آن افزودند.

هنرمندان ایرانی، نقوشی را خاص این هنر طراحی کردند که در عین سادگی، بسیار پیچیده بودند و در طراحیشان انواع اصول هندسی و ریاضی رعایت می شد به طوری که قالب نقوش به کار رفته در گچبری، نقوش گیاهی است که گاهی تا مرز انتزاع پیش می رود.

 

هنر گچبری قبل از اسلام

 

این طرح های گوناگون و پیچیده ای که اغلب به رنگ های متنوع درخشانی آراسته می شدند، در آن زمان ها در چشم بیننده منظره ی باشکوهی بود. البته ویرانه های پراکنده ای که امروزه از کاخ های گچبری شده ی دوره ی ساسانی و اوایل دوره ی اسلامی برجا مانده است، آن جلال و شکوه اصلی را نشان نمی دهد. اما مسلما دیدن آن هم نقوش تزئینی و ظریف که با رنگ و سایه روشن برجستگیِ دوچندان می یافت مسلما در آن دوره ، هوش از سر هر بیننده ای می برد.

تجربه هایی که از تزئین ظرف های سفالی حاصل شده بود به استادان گچبری بسیار کمک کرد. این ظرف ها فایده ی عملی داشت و برای سرد کردن آب در تابستان به کار می رفت، ولی ضمنا وسیله ای تجملی در تابستان های گرم به شمار می آمد و خانواده های ثروتمند روی آن ها را به انواع طرح ها از کنده کاری و نقش برجسته می آراستند. طراحان از تجربه ای که در تکمیل این هنر ، یعنی تزئین با ماده ی ساده واحد ، آموخته بودند برای پیشرفت گچبری در معماری استفاده کردند.

ایرانیان سبک و فنون گچبری را به چنان ظرافت و تنوعی رساندند که هیچ ملت دیگری در استعمال این ماده با ایشان برابری نمی کند. تنها ایرانیان بودند که گچبری را به پایه ی یکی از هنرهای زیبا رساندند و گچبری مشبک را به شکل ساده آن افزودند.

به زبان دیگر، هنر سفالگری در روند شکل گیری و پیشرفت هنر گچبری به منزله یک هنر تزئینی بسیار کمک کرد و تجربه های حاصل از آن در هنر گچبری نیز به کار آمد.

هنر گچبری قبل از اسلام

 

بهترین نمونه ی هنر گچبری طرح هایی است که کاملا جنبه ی تزئینی دارد. هرچند این هنر همواره به عنوان عنصری در تزئینات بنا مورد استفاده قرار گرفت اما نوع نقوش آن در برخی موارد چشمگیر نیست، خصوصا در نقوش انسانی این مورد بیشتر است اما نقوش گل و گیاه و حیوانی ، از نظر ویژگی های طراحی دارای خصوصیات برجسته بصری و کیفیت بالاتری هستند؛ زیرا مثلا اشکال انسانی اغلب نامتناسب و بچه گانه و از روی بی مهارتی طرح شده است و شکل گراز و غزال و طاووس و جانوران دیگر جاندار و کامل است.

تنها گاهی در دوره ساسانی به شکل های انسان گچبری شده بر می خوریم که از سابقه ی سنگ تراشی در آن ها استفاده شده و مرغوبیت خاص یافته اند. از آن جمله نیم تنه ای از اردشیر دوم (310تا379م) در قصر ساسانیان در کیش به دست آمده که بسیار جالب است.

هنر گچبری قبل از اسلام

 

در دوره اشکانی مجسمه ی سر انسان در تزئینات معماری به کار برده شد و خصوصا در قصرهای سنگی واقع در "هترا" که این نقش را در طاق ها به کار می بردند و طرز به کار بردن آن ها در ادوار بعد، در سبک معماری رومیایی و گوتی فرانسه، مورد تقلید قرار گرفت. البته این اشکال در ابتدا فقط تمثیلی بود و شباهت چهره در آن ها مهم شمرده نمی شد. شاه در این نوع آثار تنها مظهر قدرت و شخصیت و مجری وظایف مقدس است و شخص معینی نیست.

در دوره ساسانی ، تاثیر هنر یونانی و شاید شیوه ی هخامنشی ، از میان رفته بود و نوعی پیکره نمایی در هنر ، جا بازکرده بود که متاثر از همجواری تمدن ساسانی با تمدن رومی است. استفاده وافر از نقوش انسانی و خدایان و الاهگانی که به هیات انسان در نقش برجسته ها و هنر ساسانی به چشم می خورند ، گواه این مدعاست که تفکر حاکم بر اندیشه رومی، کم کم به مبانی اندیشه ای در تمدن ساسانی راه یافته و آن را تحت تاثیر قرار داده یود.

میراث گچبری در دوره ساسانی به دوره اسلامی نیز رسید ، منتهی این بار در تزئینات محراب مساجد بکار گرفته شد.

سمیه رمضان ماهی



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ایران شناسی , تاریخی , خلاقیت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1817
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : جهان مدرن
ت : چهار شنبه 9 مهر 1393
.

رازهايی برای سوپراستار شدن

نوجوانان و جواناني که علاقمند به دنياي بازيگري هستند با پرسيدن اين سوال به دنبال راهي مي‌گردند که هر چه زودتر ميان‌بر زده و شبيه فلان ستاره سينما مشهور شوند! برخي مي‌گويند «پارتي و پول» تنها راه وارد شدن به اين دنياست و ...
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگر سري به دکه‌هاي روزنامه‌فروشي زده باشيد و نگاهي به مجله‌هايي بيندازيد که از گوشه و کنار آن آويزان شده است، يک در ميان مجله‌هايي را مي‌بينيد که عکس يکي از ستاره‌هاي سينما طرح جلد آن است! ستاره‌هايي که اگر يک روز اتفاقي در خيابان يا در مراسمي آن‌ها را ببينيم هر طوري که شده است خودمان را از بين جمعيتي که اطراف‌شان ايستاده‌اند براي گرفتن عکس يا امضا به آن‌ها مي‌رسانيم.

ستاره‌هايي که وقتي در برنامه يا جشنواره يا... بين جوان‌ها قرار مي‌گيرند با سوال‌هاي تکراري و هميشگي‌اي مواجه مي‌‌شوند که شايد از ميان همه آن‌ها يک سوال خيلي به چشم مي‌خورد: «چطور مي‌شود بازيگر شد؟» و در لايه‌هاي پنهاني اين سوال اين کنجکاوي هميشگي وجود دارد که «فلان بازيگر چطور وارد دنياي بازيگري شده است؟»

نوجوانان و جواناني که علاقمند به دنياي بازيگري هستند با پرسيدن اين سوال به دنبال راهي مي‌گردند که هر چه زودتر ميان‌بر زده و شبيه فلان ستاره سينما مشهور شوند! برخي مي‌گويند «پارتي و پول» تنها راه وارد شدن به اين دنياست و برخي هم معتقدند کلاس‌هاي بازيگري و داشتن استاد خوب بهترين شيوه ورود به دنياي بازيگري‌ست و عده‌اي هم باور دارند که به هر حال استعداد حرف اول را مي‌زند!

براي رسيدن به پاسخ اين سوال بهتر است با مروري به شيوه ورود ستاره‌هاي سينما به دنياي بازيگري ببينم چه روش‌هايي تا به امروز وجود داشته است.

آن‌هايي که از راه دانشگاه بازيگر شدند- ستاره‌هاي تحصيل‌کرده

شايد بگوييد چه حوصله‌اي داريد! مگر بازيگري هم رفتن به دانشگاه و تحصيلات آکادميک مي‌خواهد؟ همين که استعداد داشته باشي و بتواني هر وقت از تو خواستند گريه کني يا بخندي يا نقشي را که مي‌خواهند خوب بازي کني، يعني بازيگري بلدي! اما بد نيست اين را بدانيد که حتي بازيگراني که از روش‌هاي غير آکادميک وارد دنياي بازيگري شده‌اند بر اين باورند که براي حرفه‌اي شدن در بازيگري نياز به تحصيلات آکادميک است. يکي از بازيگراني که بر اين مساله تاکيد ويژه دارد، «مهناز افشار» است که در ادامه خواهيم گفت چطور وارد دنياي بازيگري شده است.

البته اين روش نيازمند صبر و حوصله بسياري ا‌ست. بايد سال‌ها درس خواند و بعد از گذشتن از غول کنکور وارد دانشگاه شد. عشق و استعداد وقتي در کنار تحصيلات آکادميک قرار بگيرند از هر علاقمند به بازيگري، ستاره‌اي خواهند ساخت که نام و يادش همواره در اين هنر ماندگار شود. از ميان چهره‌هاي معروفي که اين روش را براي ورود به دنياي بازيگري انتخاب کرده‌اند و داراي تحصيلات آکادميک در شاخه‌هاي مختلف تئاتر، کارگرداني، بازيگري و... هستند اين افراد را مي‌توان نام برد:

منوچهر آذري، رضا آشتياني، معصومه آقاجاني، احمد آقالو، داريوش ارجمند، افسر اسدي، بيژن امکانيان، عزت‌ا... انتظامي، فتحعلي اويسي، رضا ايران‌منش، بهروز بقايي، حامد بهداد، پانته‌آ بهرام، آتيلا پسياني، ماهايا پطروسيان، پرويز پورحسيني، ابوالفضل پورعرب، امين تارخ، آتش تقي‌پور، رويا تيموريان، محمود جعفري، فرهاد جم، حسن جوهرچي، آزيتا حاجيان، بهزاد خداويسي، رضا خندان، حبيب دهقان‌نسب، علي دهکردي، ايرج راد و هما روستا. البته همان‌طور که ملاحظه کرديد تحصيلات بين نسل قبلي رايج‌تر بوده است.

آن‌هايي که از راه آموزشگاه‌ها بازيگر شدند- رايج‌ترين شيوه براي نسل جديد

حتما تا به حال در بيوگرافي بعضي از بازيگران خوانده‌ايد که رشته تحصيلي آن‌ها در دانشگاه مرتبط با فعاليت هنري که دارند نيست. برخي از اين ستاره‌ها براي تحصيل در رشته بازيگري در يکي از آموزشگاه‌ها آموزش ديده‌اند. اگرچه امروزه آموزشگاه‌هاي بازيگري در سطح کشور از شمار بالايي برخوردار هستند و تعداد متقاضيان و علاقمندان به بازيگري که به اين آموزشگاه‌ها مراجعه مي‌کنند، بسيار زياد است، اما آنچه اهميت دارد، اعتبار آن‌هاست. اعتباري که در پس آن، نام يکي از پيشکسوتان بازيگري به چشم مي‌خورد. همينطور آمار قابل توجهي از ستارگان سينما که از اين آموزشگاه‌ها فارغ‌التحصيل و به سينما و تلويزيون راه پيدا کرده‌اند از ديگر نشانه‌هاي موفق بودن بعضي از اين دوره‌هاي آموزشي‌ است.

کارگاه آزاد بازيگري سيما فيلم زير نظر «امين تارخ» و آموزشگاه «حميد سمندريان» از آموزشگاه‌هاي بازيگري موفقي‌ است که تا امروز ستارگان بسياري را به سينما معرفي کرده است. «ترانه عليدوستي» هنرجوي 17 ساله آموزشگاه امين تارخ بود که در ميان 700 هنرجوي اين آموزشگاه در تست فيلم «من ترانه 15 سال دارم» انتخاب شد. او به اندازه‌اي در اين تست باور‌پذير و موفق ظاهر شد که در حال حاضر هنوز هم براي هنرجويان تازه وارد آموزشگاه فيلم تست او را پخش مي‌کنند. اگرچه انتخاب بازيگر از ميان بي‌شمار هنرجوياني که وارد اين آموزشگاه‌ها مي‌شوند، رقابت دشواري را مي‌طلبد اما استعداد و توانايي‌هاي فردي از مهمترين فاکتورهايي‌ است که شخص علاقمند و مستعد بازيگري را از ديگر هنرجويان شاخص مي‌کند.

بهرام رادان، حبيب رضايي، هما خاکپاش، ويشکا آسايش، رضا بنفشه‌خواه، محمود بنفشه‌خواه، ليلا بوشهري، حسين پناهي، پارسا پيروزفر و چکامه چمن‌ماه از جمله بازيگراني هستند که در دوره‌هاي آزاد آموزشگاه‌هاي هنرپيشگي زير نظر اساتيد اين رشته آموزش ديده‌اند و با معرفي اين آموزشگاه‌ها به دنياي سينما و تلويزيون راه يافته‌اند.

آن‌هايي که اتفاقي وارد دنياي بازيگري شدند- شانس‌هاي طلايي براي ستاره‌ شدن

شايد اين گروه بازيگران را بتوان آدم‌هاي خوش شانسي تلقي کرد که در حال انجام يکي از کارهاي روزانه خود توجه کارگردان يا تهيه‌کننده‌اي را به خود جلب کرده‌اند و براي بازيگري از آن‌ها دعوت به همکاري شده است. کساني که شايد هرگز فکرش را هم نمي‌کردند روزي بازيگر بشوند و در شرايطي کاملاً تصادفي، مسير زندگي‌شان تغيير کرده است.

«هديه تهراني» يکي از بازيگراني ا‌ست که از اين راه وارد سينما شده است. اتفاقي که در يکي از بازارهاي تهران رقم مي‌خورد و «محمدرضا شريفي‌نيا» و «آزيتا حاجيان» او را زير نظر مي‌گيرند و به تهراني پيشنهاد بازيگري مي‌دهند. اگرچه ابتدا به اين پيشنهاد «نه» مي‌گويد اما با پافشاري‌هاي بعدي جواب مثبت مي‌دهد و پس از ورود به دفتر سينمايي هدايت فيلم و تست گريم راهيِ دنياي بازيگري مي‌شود. همينطور مي‌توان از «همايون ارشادي» نام برد که پشت چراغ قرمزي، «عباس کيارستمي» او را براي بازي در يکي از فيلم‌هايش انتخاب مي‌کند!

البته گاهي هم اين اتفاق در ارتباط‌هاي کاري رقم مي‌خورد شبيه «مهناز افشار» که به کار تدوين مشغول بوده است و «علي شاه‌حاتمي» او را در يکي از موسسه‌هاي غيرانتفاعي مي‌بيند و براي فيلم‌اش انتخاب مي‌کند. ماجراي «محمدرضا گلزار» را هم که مي‌دانيد، ايرج قادري به کنسرت گروه آرين رفته بود و گلزار را براي فيلم «سام و نرگس» انتخاب کرد. «کامران تفتي» هم براي پدرش که در يکي از پروژه‌هاي فخيم‌زاده مشغول به کار بود، لباس گرم برده بود که فخيم زاده پسنديدش! البته آمار اين چنين بازيگرهايي بيشتر است اما معمولاً هنرمندان ترجيح مي دهند اين نوع ورود خود را به دنياي هنر کمتر رسانه‌اي کنند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , روانشناسی , , موفقیت , خلاقیت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1660
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : جهان مدرن
ت : یک شنبه 6 بهمن 1392
.

ترول انرژی

ترول انرژی



:: موضوعات مرتبط: خلاقیت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : جهان مدرن
ت : شنبه 28 دی 1392
.

خدای تقلب !!

خدای تقلب !!



:: موضوعات مرتبط: خلاقیت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : جهان مدرن
ت : شنبه 28 دی 1392
.

ساخت کوسن بادکمه

 

کار هنری با دکمه : کوسن دکمه ای

Cushion Button کار هنری با دکمه : کوسن دکمه ای

 

 

Cushion Button 1 کار هنری با دکمه : کوسن دکمه ای

Cushion Button 2 کار هنری با دکمه : کوسن دکمه ای

Cushion Button 3 کار هنری با دکمه : کوسن دکمه ای

Cushion Button 4 کار هنری با دکمه : کوسن دکمه ای

Cushion Button 5 کار هنری با دکمه : کوسن دکمه ای

Cushion Button 6 کار هنری با دکمه : کوسن دکمه ای

Cushion Button 7 کار هنری با دکمه : کوسن دکمه ای

Cushion Button 8 کار هنری با دکمه : کوسن دکمه ای

Cushion Button 9 کار هنری با دکمه : کوسن دکمه ای

Cushion Button 10 کار هنری با دکمه : کوسن دکمه ای

Cushion Button 11 کار هنری با دکمه : کوسن دکمه ای

Cushion Button 12 کار هنری با دکمه : کوسن دکمه ای



:: موضوعات مرتبط: خلاقیت , ,
:: بازدید از این مطلب : 923
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : جهان مدرن
ت : پنج شنبه 14 آذر 1392
.

صفحه قبل 1 صفحه بعد

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی